Általános Szerződési Feltételek


Üdvözlöm honlapomon!


Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: [2021.06.01.]

Jelen dokumentum letölthető formában, a következő címen érhető el:   [LETÖLTÉS]

1. Szolgáltató adatai:

Szolgáltató neve: Bacskai Balázs E.V.
Szolgáltató székhelye: 2251. Tápiószecső, Arany János u. 15.
Szolgáltató elérhetőség: ajanlat.bbfolk@gmail.com
Szolgáltató adószáma: 69073140-1-33
Tárhely szolgáltató megnevezése: Webnode AG, azonosító: CH - 170.3.036.124-0,
                                         székhely : Limmatquai 112, 8001 Zurich, Switzerland, kapcsolati e-mail: support@webnode.com.

Bővebben itt olvashat: Impresszum

2. Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre irányadó jog Magyarország jogszabályai. Felsoroltuk a legfontosabb jogszabályokat, hogy Ön első kézből és teljesen hiteles forrásból is meggyőződhessen jogairól:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

  • 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (különösen a Hatodik Könyv)

  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről

  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

3. Fogalmak

Felek: Eladó és Vásárló együttesen.

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut , szolgáltatást vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Fontos: a békéltető testületek előtt induló eljárásokat a fenti "Fogyasztó" meghatározáson kívül eső személyek is megindíthatják, ugyanis ebben a szűk körben a fogyasztó fogalma kibővül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezettel, egyházi jogi személlyel, társasházzal, lakásszövetkezettel, mikro-, kis- és középvállalkozással, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Fogyasztói szerződés: Olyan szerződés, amelynek egyik alanya Fogyasztónak minősül.

Honlap: A Szolgáltató által üzemeltetett elektronikus felület, amelyen a szolgáltatások bemutatása, az ajánlatkérés valósul meg.

Jótállás: A Fogyasztó és az Eladó között kötött szerződések esetén a Polgári Törvénykönyv szerinti,

  1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint

  2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.

Szerződés: Eladó és Vásárló között a írásos formában létrejövő szerződés.

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Termék(ek): a Honlap kínálatában szereplő, értékesítésre szánt forgalomképes szolgáltatások, mely a Szerződés tárgyát képezheti(k) a Vásárló megrendelése esetén.

Vásárló: az a Szerződést kötő személy, akinek az eladó szolgáltatását nyútja, a szolgáltatást igénybe veszi, amely egyaránt lehet fogyasztó vagy nem fogyasztónak minősülő szervezet (jogi személy vagy annak nem minősülő más szervezet).

Eladó, Szolgáltató: a jelen ÁSZF egyik szerződő fele, a 1. pontban meghatározott szervezet vagy egyéni vállalkozó.

4. Általános szerződési feltételek elfogadása

Ön a Honlap használata során tanúsított ráutaló magatartásával (jelölőnégyzet bejelölése, ajánlatkérést indító gomb leklikkelése) tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

5. Szerződés nyelve:

A szerződés magyar nyelven készül.

6. Részletes vásárlási feltételek

Regisztráció
A Honlapon történő ajánlatkérésnek, vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció.

Megrendelés folyamata
Termék/Szolgáltatás megismerése, kiválasztása
Önnek lehetősége van a Honlap felületén böngészni a Termékek / Szolgáltatások között, melyeket különböző szempontok szerint mutatunk be Önnek.

Milyen lépéseket kell tennie Önnek a megrendelés/ajánlatkérés indításához?
A ajánlatkérés elküldéséhez Önnek szükséges megadnia a nevét, elérhetőségét a Honlapon található web űrlap kitöltésével.

Mit javasolt tennie Önnek a megrendelés / ajánlatkérés elküldése előtt? (adat ellenőrzés/javítás)
Mielőtt Ön véglegesítené az ajánlatkérését ellenőrizheti minden korábban megadott adatát.
Ha adatbeviteli hibákat vett észre, mindenképpen javítsa ki azokat a megadott adatokon.

Az ajánlatkérés elküldése, megrendelés és az Ön fizetési kötelezettségének keletkezése
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy megadott adatai helyesen szerepelnek, akkor a jelen ÁSZF elfogadása után (jelölőnégyzet kipipálása) az "ÁRAJÁNLAT KÉRÉSE" vagy hasonló feliratú gombra kattintva tudja árajánlat kérését véglegesen elküldeni a Szolgáltató részére.
Hétköznapokon 24, hétvégén 48 órán belül felvesszük Önnel a kapcsolatot az igények pontosítása céljából, majd ezután kerül megküldésre Önnek a Szolgáltató hivatalos árajánlata az Ön igényeire szabva, amelynek elfogadására telefonos egyeztetés során kerül sor.
Az Ön részére kiküldött "megrendelést visszaigazoló e-mail" után keletkezik fizetési kötelezettsége. Ezzel foglalja le a Szolgáltatót az Ön által megadott időpontra, a szolgáltatás nyújtásra. A szolgáltatások kifizetéseinek módjait lentebb találja.

Termékek ára

Az Árajánlatban megjelenített Termék árak magyar forintban (Ft) értendőek, bruttó árak, amelyek alanyi adómentesek. A Termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállás költségét. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a kiszállás díját is.

Rendelés visszaigazolásának folyamata

Az alábbi módon jöhet létre Ön és a Szolgáltató között szerződés.

Egy emailt küldünk a megrendelésének beérkezése után
Miután Ön telefonos egyeztetésünk során elfogadta ajánlatunkat, vagy elküldte részünkre a e-mailben a megrendelését, Ön egy e-mailt fog kapni tőlünk, amely egyszerre tartalmazza:
Az automatikus visszaigazolást, melyben arról tájékoztatjuk, hogy rendelése megérkezett a rendszerbe és tartalmazza az Ön által megadott adatokat (a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt Termékek felsorolását, mennyiségét, a Termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget).
Amennyiben azt tapasztalja, hogy a visszaigazolás tévesen tartalmazza az Ön adatait, úgy ezt a tényt köteles velünk e-mail útján haladéktalanul közölni, ezzel együtt a helyes adatait megadni. Amennyiben a visszaigazoló és szerződést létrehozó e-mailünk 24 órán belül nem érkezik meg e-mail fiókjába, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, ugyanis elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

Szerződés létrejötte, a szerződés tartalma

Mikor jön létre a szerződés Ön és a Szolgáltató között?
A szerződés az ajánlat elfogadása, a Szolgáltatás lefoglalása, a megrendelést igazoló e-mail megküldése után kerül kiállításra, amelyet a Szolgáltató aláírva e - mailben küld el Önnek.
A szerződés tartalmazza a Szolgáltató és megrendelő, vevő adatait, a választott szolgáltatást, teljesítés időpontját, helyszínét, a szolgáltatás teljes költségét, beleértve a kiszállás költségét is.

Hibás ár

A lehető legnagyobb gondossággal járunk el a Termékek árának és Termékek leírásának feltüntetésekor. Előfordulhat, hogy mégis a Termék szokásos piaci árától jelentősen eltérő árat (akciós) jelenítünk meg és/vagy informatikai eszköz/szoftver hiba miatt irreális árat tüntetünk fel.
A Szolgáltató tehát feltételezi a Vásárlóról, hogy rendelésekor a tudatos fogyasztótól elvárhatóak alapján jár el, tehát tisztában van a megrendelni kívánt Termék tulajdonságával, jellemzőivel, és piaci árszintjével, így azzal is, ha a Terméknek a Szolgáltató által feltüntetett ára nyilvánvalóan túl alacsony.

Számla

A Szolgáltató számlát állít ki az Ön vásárlásáról és a számlát e-mailben küldi el Önnek.

Fizetési módok

Az Ön által kiválasztott Termékek vagy Szolgáltatások vételárát Ön többféle fizetési megoldással tudja kiegyenlíteni. Az Ön rendelkezésére álló fizetési megoldások készlete időről-időre változik. Az aktuálisan elérhető fizetési megoldásokról a Termék megrendelésekor is tájékoztatjuk. Itt általános tájékoztatást adunk Önnek a fizetési megoldásokról.

A megrendelés végösszegének kiegyenlítése az alábbi fizetési módok igénybevételével lehetséges:

A helyszínen, teljesítéskor

  • Készpénzes fizetés: A megrendelés értékének kiegyenlítése a kiszállás helyszínén a teljesítés után történik, készpénzben.

  • Bankkártyás fizetés: A megrendelés értékének kiegyenlítése a kiszállás helyszínén a teljesítés után történik, a Szolgáltatóval szerződésben álló pénzügyi szolgáltató rendszerében biztonságos módon fizethet bankkártyájával.

Teljesítést megelőzően

  • Banki átutalás: A megrendelés ellenértékét a Termék(ek), Szolgáltatás(ok) teljesítését megelőzően banki átutalással is kiegyenlítheti. A banki átutalás indítása előtt mindenképp várja meg, amíg a Eladó visszaigazolja az Ön megrendelését és megküldi Önnek a szükséges átutalási utasításokat.

Az Eladó, Szolgáltató - az általa elfogadott fizetési módok tekintetében - nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Vásárló állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

7. Adatkezelés:

Az Ön által megadott adatokat Szolgáltató kizárólag kapcsolattartás, valamint a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére nem adjuk át. Adatai kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el. Honlapunkon is elérhető az Adatvédelmi Nyilatkozatunk.

8. Jogérvényesítési lehetőségek

Panaszügyintézés

Mikor tehet Ön panaszt?
Ön panaszt tehet a Szolgáltatónál, a Szolgáltatónak és minden, a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, ami a Termék(ek)nek, Szolgáltatás(ok)nak Ön részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.

Hogyan teheti meg panaszát?
Ön a panaszát szóban és írásban is megteheti.

Hol tehet Ön panaszt?
Ön a Termékkel vagy a Webáruház értékesítési tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait elsősorban közvetlenül a 1. pontban meghatározott elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

Szóbeli panasz

A szóbeli panasz kivizsgálásának szabályai
A Szolgáltató a telefonon keresztül közölt szóbeli panaszt köteles azonnal megvizsgálni és amennyiben arra lehetősége van, szükség szerint orvosolni. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.

A jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén Önnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg - legkésőbb 30 napon belül - megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

A Szolgáltató panaszról felvett jegyzőkönyv másolatát a panasz felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak bemutatni.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Egyebekben a szóbeli panasz feldolgozásakor a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Írásbeli panasz

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közléséről.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja Önt. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles Önt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:

  • Békéltető testületi eljárás

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

  • Vitarendezési eljárás az EU online vitarendezési platformján keresztül

  • Bírósági eljárás kezdeményezése

Részletek:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Ha Ön fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a Szolgáltató piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. Az Ön egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, mint hogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalokat jelölte ki a jogszabály. A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békéltető testületek elérhetősége: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Amennyiben a Webáruház a Fogyasztó panaszát elutasítja, úgy a Fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában Fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Szolgáltató és a Fogyasztó között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

  • a testület döntésére irányuló indítványt,

  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a Fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli. Ennek megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel. A Szolgáltató jogsértő magatartása ellen kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, arról való eltekintésre nincs lehetőség, az nem mellőzhető a kis- és középvállalkozások esetén sem.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet.

Az eljárás keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A békéltető testület egyezséget próbál meg létrehozni a fogyasztó és a vállalkozás között, ennek hiányában pedig dönt az ügyben. Fontos, hogy a vásárló csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl. megtévesztés, árfeltüntetés, stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet a fogyasztóvédelmi hatósághoz.

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Amennyiben valamelyik elérhetőségi adat megváltozott, az alábbi linken tudja a legfrissebb elérhetőségi adatokat megtekinteni: Békéltető testületek

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli.

Bírósági eljárás kezdeményezése

Amennyiben a Vásárló nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. A pert keresetlevéllel kell megindítani. A keresetlevélhez csatolni kell minden olyan okiratot, annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Vásárló.

A keresetlevélben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;

  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.,

9. Egyéb rendelkezése

Felelősség

A Vásárló a Honlapot, annak felületét kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő károkért a szándékosan vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Vásárló által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

A Honlap oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más honlapok oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezze a Szolgáltató felé. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szerzői jogok és azok megsértésének következményei

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege, blogbejegyzésben írt cikkek és technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állnak.

A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása kizárólag magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.

A fentiekben meghatározott, felhasználási engedély nélküli tartalom felhasználása esetén a Szolgaáltató kötbér és/vagy sérelemdíj követelésére jogosult. A szerzői jogi jogsértés dokumentálása tekintetében a Szolgaltató közjegyzői közreműködést vesz igénybe. A közjegyző jogosult az interneten elkövetett jogsértések tanúsítására, így közhitelesen igazolhatóak a közjegyző jelenlétében rögzített szerzői jogi jogsértések.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.

A Szolgaáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgaáltató által foglalt minden más domain névre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgaltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Honlap adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

10. Az ÁSZF egyoldalú módosítása, kizárások

Hogyan módosíthatjuk az ÁSZF-et?

A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárló Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell csak alkalmazni. Az ÁSZF módosítás nem visszamenőleges hatályú.

A szerződés teljessége, kizárások

A jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók, valamint egyéb információk a Szolgáltató és Vásárló közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják.

Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát, a Szolgáltató és a Vásárló között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakult szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás.